ZARZĄDZANIE W OKRESIE ZMIANY
Kluczowe korzyści
Rozwój umiejętności postępowania w trudnym okresie zmian poprzez korygowanie własnych postaw i podejścia do pracowników. Ponadto uczestnicy nauczą się budowania komunikacji i zaangażowania w procesie zmian oraz przezwyciężania oporu.
Program szkolenia
Przygotowanie do procesu zmian:
- Umowa formalna a umowa osobista
- Spotykane reakcje na zmiany
- Akceptacja wobec zmiany – kreowanie i wzmacnianie
Postawy wobec zmian:
- Motywacja w procesie zmian „do” i „od”
- Typy postaw i sposoby radzenia sobie z nimi
- Osobisty bilans zysków i strat – Bena Franklina
Komunikacja w procesie zmian:
- Dwukierunkowy styl komunikacji
- Kaskadowy proces komunikowania
- Informacje zwrotne
Delegowanie:
- Model HB wobec zmian
- Elastyczność i rodzaje delegowania
- Delegowanie w ujęciu ornitologicznym
Zaangażowanie w procesie zmian:
- Wizjonerskie przywództwo
- Reguła konsekwencji
- Mapa zaangażowania
Opór wobec zmian:
- Przewidywanie co może wywołać opór
- Przezwyciężanie oporu wobec zmian
- Czynniki oporu
Podczas szkolenia...
- Dowiesz się, jak reagują pracownicy na zmiany
- Uzyskasz informacje, jak kreować pozytywne zmiany w zakresie umów osobistych
- Przećwiczysz sposoby modyfikacji własnej postawy wobec zmian
- Nauczysz się sposobów motywowania pracowników w czasie zmian
- Wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie umiejętnej komunikacji w okresie zmiany
- Nauczysz się przezwyciężać opór wobec zmian
Rozwijane kompetencje
Komunikatywność, otwartość na innych, motywacja, delegowanie, odwaga kierownicza, przywództwo, zarządzanie zmianą, otwartość na zmiany.