WYWIERANIE WPŁYWU / SZTUKA PERSWAZJI
Kluczowe korzyści
Na co dzień w życiu zawodowym i prywatnym mamy często do czynienia z potrzebą przekonania innych do naszych racji. Przekonujemy nasze dzieci, partnerów. W pracy zaś staramy się wpłynąć na pracowników, szefów czy kontrahentów. Podczas szkolenia uczestnicy poznają etyczne i skuteczne metody wywierania wpływu, przekonywania do własnych racji, perswazji. Szkolenie koncentruje się na naturalnych technikach komunikacyjnych, dzięki którym zwiększy się nasza skuteczność w komunikacji z innymi. Uczestnicy poznają zasady logicznego argumentowania oraz wykorzystywania poza werbalnych metod wywierania wpływu. Będą też potrafili stosować różne metody w zależności od sytuacji i charakterystyki osób z jakimi się spotykają.
Program szkolenia
Komunikacja a wywieranie wpływu i perswazja:
- Komunikacja jako proces wzajemnego wpływania na siebie
- Techniki wpływu zwykle spotykane stosowane w komunikacji:
- Ingracjacja
- Teoria hojności społecznej
- Konformizm
Przekonywanie w komunikacji i jego zasady:
- Jasne, precyzyjne, wystarczająco częste i konsekwentne mówienie ( przedstawianie swojego punktu widzenia)
- Używanie ciekawej narracji
- Stosowanie języka korzyści
- Przedstawianie przykładów, anegdot
- Argumentacja racjonalna i emocjonalna
- Perswazyjna konstrukcja wypowiedzi
- Reguła pierwszeństwa i świeżości
- Osobowa forma mówienia
- Bezpośrednie zwracanie się do odbiorców
- Rodzaje argumentów
- Błędy argumentacji
- Słowa klucze wywołujące określone reakcje
- Zwroty jakich warto unikać
- Zadawanie pytań
Komunikacja niewerbalna w perswazji:
- Spójność
- Zarządzanie emocjami
- Jak jestem odbierany/a przez innych
- Budowanie własnego wizerunku w wywieraniu wpływu
Partner, rozmówca, przeciwnik:
- Błędy autoprezentacyjne, gesty jakich warto unikać, niebezpieczne zwroty
- Sygnały niewerbalne i werbalne pomagające dobrać najlepsze argumenty
Naturalny wpływ na innych:
- Docieranie do sedna – sztuka zadawania pytań ( pytania otwarte, zamknięte, sugerujące, schemat prowadzenia rozmowy)
- Aktywne słuchanie ze zrozumieniem, parafrazowanie
- Dostrajanie się do rozmówcy
- Prowadzenie rozmowy
Manipulacja i obrona przed nią:
- Socjotechniki
- Manipulacja, dysonans poznawczy, przekaz podprogowy
- Błędy logiczne
- Erystyka w sztuce prowadzenia sporów
Podczas szkolenia...
- Nauczysz się precyzyjnie, przejrzyście i skutecznie przedstawiać własny punkt widzenia
- Rozwiniesz kompetencje w zakresie budowania zaufania z partnerami, współpracownikami, klientami
- Przećwiczysz stosowanie różnych technik i metody wywierana wpływu, argumentowania w zależności od odbiorcy i sytuacji
- Udoskonalisz obronę przed manipulacją i presją,
- Nauczysz się budować własny autorytet
- Udoskonalisz posługiwanie się mową ciała
- Przećwiczysz stosowanie argumentów racjonalnych i emocjonalnych
Rozwijane kompetencje
Komunikatywność, wywierania wpływu, autoprezentacja, negocjowanie, budowanie relacji z innymi, obrona przed manipulacją.