Kluczowe korzyści

Na co dzień w życiu zawodowym i prywatnym mamy często do czynienia z potrzebą przekonania innych do naszych racji. Przekonujemy nasze dzieci, partnerów. W pracy zaś staramy się wpłynąć na pracowników, szefów czy kontrahentów. Podczas szkolenia uczestnicy poznają etyczne i skuteczne metody wywierania wpływu, przekonywania do własnych racji, perswazji. Szkolenie koncentruje się na naturalnych technikach komunikacyjnych, dzięki którym zwiększy się nasza  skuteczność w komunikacji z innymi. Uczestnicy poznają zasady logicznego argumentowania oraz wykorzystywania poza werbalnych metod wywierania wpływu. Będą też potrafili stosować różne metody w zależności od sytuacji i charakterystyki osób z jakimi się spotykają.

Program szkolenia

Komunikacja a wywieranie wpływu i perswazja:

  • Komunikacja jako proces wzajemnego wpływania na siebie
  • Techniki wpływu zwykle spotykane stosowane w komunikacji:
    • Ingracjacja
    • Teoria hojności społecznej
    • Konformizm

Przekonywanie w komunikacji i jego zasady:

  • Jasne, precyzyjne, wystarczająco częste i konsekwentne mówienie ( przedstawianie swojego punktu widzenia)
  • Używanie ciekawej narracji
  • Stosowanie języka korzyści
  • Przedstawianie przykładów, anegdot
  • Argumentacja racjonalna i emocjonalna
  • Perswazyjna konstrukcja wypowiedzi
  • Reguła pierwszeństwa i świeżości
  • Osobowa forma mówienia
  • Bezpośrednie zwracanie się do odbiorców
  • Rodzaje argumentów
  • Błędy argumentacji
  • Słowa klucze wywołujące określone reakcje
  • Zwroty jakich warto unikać
  • Zadawanie pytań

Komunikacja niewerbalna w perswazji:

  • Spójność
  • Zarządzanie emocjami
  • Jak jestem odbierany/a przez innych
  • Budowanie własnego wizerunku w wywieraniu wpływu

Partner, rozmówca, przeciwnik:

  • Błędy autoprezentacyjne, gesty jakich warto unikać, niebezpieczne zwroty
  • Sygnały niewerbalne i werbalne pomagające dobrać najlepsze argumenty

Naturalny wpływ na innych:

  • Docieranie do sedna –  sztuka zadawania pytań ( pytania otwarte, zamknięte, sugerujące, schemat prowadzenia rozmowy)
  • Aktywne słuchanie ze zrozumieniem, parafrazowanie
  • Dostrajanie się do rozmówcy
  • Prowadzenie rozmowy

Manipulacja i obrona przed nią:

  • Socjotechniki
  • Manipulacja, dysonans poznawczy, przekaz podprogowy
  • Błędy logiczne
  • Erystyka w sztuce prowadzenia sporów

Podczas szkolenia...

  • Nauczysz się precyzyjnie, przejrzyście i skutecznie przedstawiać własny punkt widzenia
  • Rozwiniesz kompetencje w zakresie budowania zaufania z partnerami, współpracownikami, klientami
  • Przećwiczysz stosowanie różnych technik i metody wywierana wpływu, argumentowania w zależności od odbiorcy i sytuacji
  • Udoskonalisz obronę przed manipulacją i presją,
  • Nauczysz się budować własny autorytet
  • Udoskonalisz posługiwanie się mową ciała
  • Przećwiczysz stosowanie argumentów racjonalnych i emocjonalnych

Rozwijane kompetencje

Komunikatywność, wywierania wpływu, autoprezentacja, negocjowanie, budowanie relacji z innymi, obrona przed manipulacją.