Kluczowe korzyści

Termin „trudny klient” to bardzo pojemna metafora obrazująca wszelkie sytuacje, które mogą zaskoczyć sprzedawcę w rozmowie z klientem. Dla przygotowanego handlowca żadna sytuacja nie jest kłopotliwa,jeśli ma się pod ręką profesjonalne narzędzia. Szkolenie pokazuje jak reagować, gdy napotkamy kłopotliwą sytuację w rozmowie handlowej.

Program szkolenia

Zarządzanie oczekiwaniami klientów:

  • Jakie standardy obsługi klienta dominują w naszej branży?
  • Jakie oczekiwania mogą być kontrowersyjne?
  • Jakie trendy można zaobserwować w zachowaniach klientów?

Zaawansowana komunikacja w rozmowie z klientem:

  • Słuchanie zastrzeżeń
  • Wyłanianie ukrytych potrzeb klientów
  • Techniki NLP w czasie trudnych rozmów

Obiekcje klientów:

  • Zastrzeżenia merytoryczne
  • Obiekcje dotyczące procedury obsługi
  • Podważanie kompetencji handlowca

Strategia rozwiązywania problemów:

  • Katalog propozycji
  • Budowanie strategii win-win
  • Opcje specjalne

Problemy psychologiczne:

  • Brak zaufania
  • Negatywne nastawienia
  • Złe doświadczenia klientów

Manipulacja klientów:

  • Wywieranie presji
  • Demonstracja agresji
  • Sygnały kłamstwa

Typy osobowości klientów:

  • Zachowania destrukcyjne
  • Charakterystyczne reakcje, które mogą sprawiać trudności
  • „Odczarowanie” trudnych osobowości

Kontrola emocji:

  • Regulacja stresu
  • Dowartościowanie własnej osoby
  • Analiza transakcyjna

Podczas szkolenia...

  • Nauczysz się reagować na obiekcje klienta
  • Opanujesz  sposoby przewidywania zastrzeżeń dotyczących oferty
  • Dowiesz się, jak sprawdzać potrzeby klientów ukryte za krytyką oferty
  • Nauczysz się sposobów kontrolowania emocji w czasie trudnych sytuacji sprzedażowych
  • Poznasz techniki radzenia sobie z presją i manipulacją w procesie sprzedaży
  • Przećwiczysz asertywne stawianie granic w czasie rozmów handlowych

Rozwijane kompetencje

Asertywność, inteligencja emocjonalna, wywieranie wpływu, odporność na stres, pewność siebie.