Kluczowe korzyści

Celem szkolenia jest zapewnienie uczestnikowi szkolenia możliwości zdiagnozowania swoich mocnych i słabych stron jako trenera, przećwiczenie interaktywnych metod pracy z grupą. Oprócz tego uczestnik zdobędzie wiedzę o procesie grupowym, jak i zasadach tworzenia programu szkolenia dostosowanego do potrzeb uczestników. Uczestnik szkolenia będzie realizował fragment zajęć.

Program szkolenia

Ogólne zasady uczenia się dorosłych:

  • Uniwersalne etapy procesu uczenia się
  • Jak uczą się dorośli – preferowany styl uczenia się
  • Bariery w uczeniu się dorosłych

Przygotowanie i organizacja szkolenia:

  • Charakterystyka odbiorcy i wynikające z niej cele szkoleniowe
  • Struktura, plan spotkania, przygotowanie materiałów
  • Interaktywne metody szkoleniowe – analiza i opis

Budowanie pierwszego wrażenia:

  • Autoprezentacja
  • Zasady prezentacji materiału
  • Diagnoza nastawienia grupy, zawarcie kontraktu i ustalenie norm

Prowadzenie ćwiczeń i wykorzystanie pomocy dydaktycznych:

  • Polecenia i instrukcje
  • Obserwacje i interwencje
  • Omówienia i podsumowania

Proces grupowy:

  • Cele i motywacje członków grupy
  • Reakcje i komunikaty grupy (poziom jawny i ukryty)
  • Etapy rozwoju grupy, role i zadania grupowe

Reagowanie w trudnych sytuacjach:

  • Przejawy oporu i niechęć grupy
  • Jak radzić sobie z krytyką i manipulacją
  • Wspieranie rozwoju grupy

Podczas szkolenia...

  • Dowiesz się jak diagnozować potrzeby szkoleniowe
  • Nauczysz się jak projektować programy szkoleń
  • Zdobędziesz wiedzę jak wykorzystywać proces grupowy w prowadzeniu szkoleń
  • Uzyskasz informacje jakie są interaktywne metody prowadzenia zajęć i jak je wykorzystywać oraz jak podnosić efektywność zajęć

Rozwijane kompetencje

Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem, komunikatywność, autoprezentacja, prowadzenie prezentacji, kreatywność