Kluczowe korzyści

Uczestnicy poznają miejsce systemu ocen w zarządzaniu. Pozyskają wiedzę o funkcjonowaniu systemu ocen. Nauczą się zasad wprowadzania i realizacji systemów ocen. Zrozumieją formalne aspekty oceniania. Będą mieli okazję nabyć umiejętność tworzenia kart oceny i procedur oceny oraz prowadzenia rozmów oceniających.

Program szkolenia

Miejsce ocen w zarządzaniu:

  • Ocenianie w zarządzaniu
  • Cele stawiane systemom ocen
  • Funkcje systemów ocen

Zasady wprowadzania i realizacji systemów ocen:

  • Reguły, jakie powinien spełniać dobrze przygotowany system ocen
  • Zasady wdrożeniowe – szkolenia, akcja informacyjna, co powinny zawierać
  • Kogo i jak oceniać.

Formalne aspekty oceniania:

  • Procedura oceny
  • Zasięg oceny
  • Karta oceny

Zasady budowy kart oceny i procedur oceny:

  • Struktura karty oceny
  • Struktura i przebieg procesu oceny
  • Praca własna nad projektowaniem spersonalizowanego systemu ocen

Zasady prowadzenia rozmów oceniających:

  • Struktura rozmowy
  • Udzielanie informacji zwrotnych – zasady i reguły
  • Wnioski z rozmowy

Podczas szkolenia...

  • Dowiesz się jak budować efektywne systemy ocen pracowników
  • Nauczysz się jak wdrażać systemy ocen
  • Pozyskasz wiedzę jak planować szkolenia przed oceną oraz jak planować i realizować akcję informacyjną?
  • Nabędziesz  wiedzę jak prowadzić rozmowy oceniające?

Rozwijane kompetencje

Tworzenie efektywnych systemów ocen, udzielanie informacji zwrotnych podwładnym, diagnoza kompetencji, komunikatywność, motywowanie.