
SYSTEMY OCENY PRACOWNIKÓW – JAK JE EFEKTYWNIE BUDOWAĆ I WDRAŻAĆ W ORGANIZACJI?
Kluczowe korzyści
Uczestnicy poznają miejsce systemu ocen w zarządzaniu. Pozyskają wiedzę o funkcjonowaniu systemu ocen. Nauczą się zasad wprowadzania i realizacji systemów ocen. Zrozumieją formalne aspekty oceniania. Będą mieli okazję nabyć umiejętność tworzenia kart oceny i procedur oceny oraz prowadzenia rozmów oceniających.
Program szkolenia
Miejsce ocen w zarządzaniu:
- Ocenianie w zarządzaniu
- Cele stawiane systemom ocen
- Funkcje systemów ocen
Zasady wprowadzania i realizacji systemów ocen:
- Reguły, jakie powinien spełniać dobrze przygotowany system ocen
- Zasady wdrożeniowe – szkolenia, akcja informacyjna, co powinny zawierać
- Kogo i jak oceniać.
Formalne aspekty oceniania:
- Procedura oceny
- Zasięg oceny
- Karta oceny
Zasady budowy kart oceny i procedur oceny:
- Struktura karty oceny
- Struktura i przebieg procesu oceny
- Praca własna nad projektowaniem spersonalizowanego systemu ocen
Zasady prowadzenia rozmów oceniających:
- Struktura rozmowy
- Udzielanie informacji zwrotnych – zasady i reguły
- Wnioski z rozmowy
Podczas szkolenia...
- Dowiesz się jak budować efektywne systemy ocen pracowników
- Nauczysz się jak wdrażać systemy ocen
- Pozyskasz wiedzę jak planować szkolenia przed oceną oraz jak planować i realizować akcję informacyjną?
- Nabędziesz wiedzę jak prowadzić rozmowy oceniające?
Rozwijane kompetencje
Tworzenie efektywnych systemów ocen, udzielanie informacji zwrotnych podwładnym, diagnoza kompetencji, komunikatywność, motywowanie.