ROZMOWY OCENIAJĄCE – JAK JE EFEKTYWNIE PROWADZIĆ?
Kluczowe korzyści
Uczestnicy nabędą umiejętności rozpoznawania potrzeb rozwojowych pracowników oraz nauczą się, jak w sposób precyzyjny formułować ocenę pracy podwładnych, jak maksymalizować efekt motywujący tych ocen, czy wreszcie, w jaki sposób oceniać pracę ludzi.
Program szkolenia
Zawieranie kontraktu rozwojowego:
- Diagnoza, umiejętność obserwacji
- Zadawanie pytań i prowadzenie rozmowy
- Stawianie celów, określanie harmonogramu i zakresu wsparcia
Wykorzystanie sytuacyjnego modelu zarządzania do określania potrzeb rozwojowych:
- Diagnoza pracownika na poziomie realizowanych zadań
- Korelacja umiejętności i zaangażowania
- Wypracowanie indywidualnych wskazówek rozwojowych
Udzielanie informacji zwrotnych:
- Zasady udzielania pozytywnych informacji zwrotnych
- Zasady udzielania konstruktywnych informacji zwrotnych
- Komunikacja w procesie udzielania informacji zwrotnych
Wzmacnianie zaangażowania:
- Budowanie motywacji wewnętrznej pracownika
- Motywacja w procesie udzielania informacji zwrotnych
- Zasady i techniki motywowania.
Strategie rozmów oceniających:
- Przygotowanie do realizacji rozmów oceniających pracowników
- Techniki udzielania informacji zwrotnych wobec różnych pracowników
- Rola menedżera w różnych etapach rozwoju zawodowego
Podczas szkolenia...
- Nauczysz się jak rozpoznawać potrzeby rozwojowe podwładnych i współpracowników?
- Jak zawierać kontrakt rozwojowy?
- Jak prowadzić rozmowę oceniającą?
- Jak udzielać informacji zwrotnej?
- Jak reagować na emocje podwładnych?
Rozwijane kompetencje
Udzielanie informacji zwrotnych podwładnym, rozpoznawanie potrzeb rozwojowych, diagnoza kompetencji, motywowanie, komunikatywność.