RADZENIE SOBIE ZE STRESEM, ROZWIĄZYWANIE KONFLIKTÓW (PACJENT AGRESYWNY)
Kluczowe korzyści
Po szkoleniu każdy z Uczestników:
- Wzmocni umiejętności definiowania źródeł i przyczyn stresów w pracy wraz z nazwaniem strategii skutecznych w aktywnym radzeniu sobie ze skutkami pracy przeciążającej zasoby pracowników ochrony zdrowia.
- Wykształci świadomość zachowań prewencyjnych przygotowujących do radzenia sobie w sytuacjach stresowych (konflikt z pacjentem, przeciążenie pracą, zmęczenie)
- Uzyska informacje na temat strategii i taktyk osobistych skutecznych w radzeniu sobie z przyczynami i procedurami radzenia sobie z agresywnymi pacjentami i członkami ich rodzin.
- Zapoznanie się z osobistymi i automatycznymi tendencjami radzenia sobie w sytuacji konfliktu
- Zwiększy swoją skuteczność zawodową w wyniku uświadomienia zasad rozwiązywania konfliktów w relacji z pacjentami i ich rodzinami a lekarzami i pielęgniarkami
Program szkolenia
- Mechanizm radzenia sobie ze stresem – autodiagnoza uwikłania w stres.
- Fazy reakcji na stres - po czym poznać, w której fazie jestem?
- Stres, jako źródło konfliktów z klientami i pacjentami.
- Przyczyny konfliktów z pacjentem i jego rodziną w jednostce służby zdrowia.
- Rodzaje konfliktów i fazy rozwoju konfliktu.
- Moje osobiste i automatyczne reakcje na konflikt – autodiagnoza.
- Umiejętności prowadzenia rozmów w sytuacji konfliktu.
- Style radzenia sobie w sytuacji konfliktu: asertywny, uległy, agresywny, manipulujący.
- Odmowa asertywna i obrona własnych granic w sytuacji konfliktu.
- Rola inteligencji emocjonalnej w sytuacjach konfliktowych.
- Zarządzanie emocjami w sytuacji konfliktu.
- Metody psychoregulacji i pracy z ciałem jako alternatywa dla farmakologicznego regulowania emocji przeciwdziałania skutkom sytuacji stresowych i prewencji konfliktów.
- Podsumowanie i dobre praktyki w pracy pracownika służby zdrowia.
Podczas szkolenia...
Szkolenie obejmie elementy zarządzana sobą w sytuacji stresu oraz rozwiązywania sytuacji konfliktowych. Część wprowadzająca zawiera treści niezbędne do zrozumienia reakcji stresowych i źródła, przyczyny, rozwój oraz sposoby unikania i rozwiązywania konfliktów w kontakcie z pacjentami i klientami służby zdrowia. W trakcie części warsztatowej uczestnicy opracują metody radzenia sobie ze stresem i konfliktem możliwe do zaaplikowania w warunkach pracy w jednostce służby zdrowia. Szkolenie będzie prowadzone metodami warsztatowymi w oparciu o szukanie rozwiązań dostosowanych do sytuacji zawodowych zgłaszanych przez uczestników Zostaną użyte metody angażujące ze szczególnym uwzględnieniem symulacji i scenek. Wykłady będą stanowiły nie więcej niż 15% objętości szkolenia.
Szkolenie umożliwi wsparcie lekarzy i pielęgniarek w radzeniu sobie z przyczynami i skutkami stresu zmierzając do zwiększenia satysfakcji z pracy u pracowników służby zdrowia oraz poprawiając, jakość obsługi klientów szpitala.