Kluczowe korzyści

Zrozumienie postaw i zachowań podwładnych, które jest kluczem do budowania skutecznego zespołu i wzmacniania własnego autorytetu. Ponadto uczestnik nauczy się przekazywać pozytywną i konstruktywną informację zwrotną oraz rozwiązywać trudne problemy w relacjach międzyludzkich.

Program szkolenia

Zadania menedżera:

  • Funkcje kierowania (planowanie, organizowanie, kierowanie, kontrola)
  • Czym powinien się charakteryzować lider
  • Jak budować autorytet wśród podwładnych

Sytuacyjny model kierowania:

  • Style kierowania w ujęciu HB (umiejętności i motywacja)
  • Autodiagnoza preferencji własnych
  • Określenie poziomu rozwoju każdego z podległych pracowników

Budowanie zespołów:

  • Model Belbina – role w zespole
  • 12 cech dobrego zespołu
  • Co konsoliduje i wzmacnia grupę

Sytuacje trudne w zespole:

  • Kryzys odpowiedzialności
  • Rola szefa w trudnych sytuacjach
  • Problemy występujące w sytuacjach kryzysowych

Motywowanie pracowników:

  • Motywujący styl zarządzania – pochwała elastyczności
  • Motywowanie na co dzień
  • Najbardziej użyteczne teorie motywacji

Delegowanie zadań:

  • Co należy delegować, a co nie?
  • Rodzaje i techniki delegowania
  • Reguły skutecznego delegowania

Informacja zwrotna:

  • Istota i zadania przekazywania informacji zwrotnej podwładnym
  • Pozytywna informacja zwrotna
  • Konstruktywna informacja zwrotna

Podczas szkolenia...

  • Nauczysz się wytyczać cele do realizacji przez zespół i motywować do pracy
  • Dowiesz się, jak zadbać o rozwój swoich pracowników
  • Uzyskasz informacje, jak budować własny autorytet szefa i budować zespół
  • Nauczysz się postępować w sytuacjach kryzysowych
  • Poznasz metody przekazywania informacji zwrotnej i  skutecznej komunikacji
  • Przećwiczysz umiejętne delegowanie zadań i przeprowadzanie trudnych rozmów z podwładnymi

Rozwijane kompetencje

Elastyczność myślenia, motywowanie, delegowanie, budowanie zespołów, komunikatywność, rozwiązywanie problemów.