PROFESJONALNA SPRZEDAŻ I OBSŁUGA KLIENTA
Kluczowe korzyści
Zasadniczą korzyścią jest wykształcenie umiejętności budowania długotrwałych relacji z klientem na bazie profesjonalnej obsługi z uwzględnieniem jego potrzeb. Kształtowane jest również w sobie pozytywne nastawienie, co wpływa na jakość prezentacji siebie, oferty i firmy oraz umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Rozwijana jest też umiejętność rozpatrywania reklamacji oraz obsługi posprzedażowej.
Program szkolenia
Nastawienie na klienta:
- Budowanie pozytywnego nastawienia
- Motywacja do obsługi i sprzedaży
- Charakterystyka osób świetnie obsługujących klienta
Aktywna komunikacja z klientem:
- Komunikacja niewerbalna
- Komunikacja werbalna
- Aktywne słuchanie i wykorzystanie technik aktywnego słuchania
Analiza potrzeb klienta:
- Zasady określania potrzeb
- Obszary tematyczne dotyczące diagnozy potrzeb
- Notatki i podsumowanie wypowiedzi klienta
Telefon w obsłudze klienta:
- Komunikacja przez telefon
- Znaczenie komunikacji niewerbalnej w obsłudze przez telefon
- Standardy obsługi – skrypty rozmów
Kim jest klient:
- Typologia klienta
- Obsługa klientów zależna od typu psychologicznego klienta
- Jak rozpoznawać typ klienta
Prezentacja siebie i firmy:
- Zasady autoprezentacji
- Cecha a korzyść
- Prezentacja oferty z wykorzystaniem języka korzyści
Zastrzeżenia i obiekcje klienta:
- Radzenie sobie z zastrzeżeniami i trudnymi klientami
- Trudne sytuacje w rozmowach z klientem
- Obsługa posprzedażowa
Podczas szkolenia...
- Dowiesz się, jak obsługiwać klienta zarówno przez telefon, jak i bezpośrednio
- Nauczysz się nawiązywać kontakt i budować długotrwałe relacje z klientem
- Poznasz metody określania potrzeb klienta
- Przećwiczysz prezentowanie siebie, oferty, firmy
- Udoskonalisz techniki radzenia sobie z zastrzeżeniami klientów
- Nauczysz się radzić sobie w trudnych sytuacjach i z trudnymi klientami
Rozwijane kompetencje
Budowanie relacji, umiejętności organizacyjne, komunikatywność, orientacja na klienta, orientacja na wyniki.