Kluczowe korzyści

Zasadniczą korzyścią jest wykształcenie umiejętności budowania długotrwałych relacji z klientem na bazie profesjonalnej obsługi z uwzględnieniem jego potrzeb.  Kształtowane jest również w sobie pozytywne nastawienie, co wpływa na jakość prezentacji siebie, oferty i firmy oraz umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach. Rozwijana jest też umiejętność rozpatrywania reklamacji oraz obsługi posprzedażowej.

Program szkolenia

Nastawienie na klienta:

  • Budowanie pozytywnego nastawienia
  • Motywacja do obsługi i sprzedaży
  • Charakterystyka osób świetnie obsługujących klienta

Aktywna komunikacja z klientem:

  • Komunikacja niewerbalna
  • Komunikacja werbalna
  • Aktywne słuchanie i wykorzystanie technik aktywnego słuchania

Analiza potrzeb klienta:

  • Zasady określania potrzeb
  • Obszary tematyczne dotyczące diagnozy potrzeb
  • Notatki i podsumowanie wypowiedzi klienta

Telefon w obsłudze klienta:

  • Komunikacja przez telefon
  • Znaczenie komunikacji niewerbalnej w obsłudze przez telefon
  • Standardy obsługi – skrypty rozmów

Kim jest klient:

  • Typologia klienta
  • Obsługa klientów zależna od typu psychologicznego klienta
  • Jak rozpoznawać typ klienta

Prezentacja siebie i firmy:

  • Zasady autoprezentacji
  • Cecha a korzyść
  • Prezentacja oferty z wykorzystaniem języka korzyści

Zastrzeżenia i obiekcje klienta:

  • Radzenie sobie z zastrzeżeniami i trudnymi klientami
  • Trudne sytuacje w rozmowach z klientem
  • Obsługa posprzedażowa

Podczas szkolenia...

  • Dowiesz się, jak obsługiwać klienta zarówno przez telefon, jak i bezpośrednio
  • Nauczysz się nawiązywać kontakt i budować długotrwałe relacje z klientem
  • Poznasz metody określania potrzeb klienta
  • Przećwiczysz prezentowanie siebie, oferty, firmy
  • Udoskonalisz techniki radzenia sobie z zastrzeżeniami klientów
  • Nauczysz się radzić sobie w trudnych sytuacjach i z trudnymi klientami

Rozwijane kompetencje

Budowanie relacji, umiejętności organizacyjne, komunikatywność, orientacja na klienta, orientacja na wyniki.