NEGOCJACJE BIZNESOWE W PRAKTYCE
Kluczowe korzyści
Ponieważ wynik negocjacji w biznesie bardzo często zależy od umiejętności wywierania wpływu, zasadniczą korzyścią jest opanowanie różnego rodzaju taktyk prowadzenia negocjacji „przy stole”. Ponadto uczestnik szkolenia uczy się, że negocjacje w biznesie nie muszą być czysto cenowe (gry o sumie zerowej), ale mogą wytwarzać dodatkowe zyski i wartości, których nie brano pod uwagę na początku rozmów (gry o sumie niezerowej).
Program szkolenia
Definicja i rodzaje negocjacji:
- Czym jest potoczne rozumienie negocjacji?
- Jakie są rodzaje negocjacji?
- Czym są strony, stanowiska i wartości/interesy w procesie negocjacji?
Strategie prowadzenia negocjacji:
- Miękka i twarda strategia negocjacyjna
- Integracyjna/rzeczowa strategia negocjacyjna
- Dlaczego kompromis nie jest najlepszym rozwiązaniem negocjacji?
Negocjacje trójwymiarowe:
- Ustawienie stołu
- Projektowanie porozumienia
- Taktyki „przy stole”
Zakres negocjacji:
- Układ stron
- Układ wartości/interesów
- Układ BATNA (najlepszych opcji braku porozumienia)
Projektowanie porozumienia:
- Sekwencja stron
- Wytwarzanie wartości
- Badanie i dopasowywanie różnic między stronami
Strefa możliwego porozumienia – kształtowanie oczekiwań i wyobrażeń:
- Efekt zakotwiczenia
- Uzasadnienie stanowiska
- Technika „oferty – nie – oferty” oraz zasada kontrastu
Dobijanie targu:
- Norma wzajemności
- Gra w ustępstwa
- Rodzaje zamknięć
Techniki manipulacji:
- Zaangażowanie i konsekwencja
- Społeczny dowód słuszności oraz „efekt diabelskich rogów”
- Autorytet i niedostępność
Podczas szkolenia...
- Dowiesz się, jak skutecznie zdobywać wartości, które są przedmiotem rozmów „przy stole”
- Przećwiczysz przygotowanie się do negocjacji, oszacowanie wartości i interesów obu stron
- Nauczysz się badać i dopasowywać różnice między stronami w celu wypracowania efektywnych porozumień
- Rozwiniesz kształtowanie wyobrażenia i oczekiwania na temat możliwych porozumień
- Uzyskasz informacje, jak formułować problemy podczas negocjacji
- Poznasz podstawowe techniki manipulacji, które wykorzystujemy „przy stole”
Rozwijane kompetencje
Negocjacje w biznesie, wywieranie wpływu, myślenie strategiczne, nawiązywanie dobrej relacji, elastyczność w myśleniu.