Kluczowe korzyści

Po szkoleniu każdy z Uczestników:

  • Wzmocni umiejętności komunikowania się z pacjentami
  • Wykształci świadomość celowych zachowań komunikacyjnych na proces obsługi i rozwiązywania problemów pacjentów i uzyska informacje na temat metod skutecznej komunikacji w sytuacji stresu i presji czasu
  • Zapozna się z technikami wywierania wpływu
  • Zwiększy swoją skuteczność zawodową w wyniku uświadomienia zasad komunikacji na linii pacjent lekarz

Program szkolenia

  1. Nawiązanie kontaktu z pacjentem i rodziną pacjenta.
  2. Narzędzia dialogu motywującego w praktyce pracy specjalistów ochrony zdrowia.
  3. Specyfika pacjentów z zaburzeniami komunikacji.
  4. Pacjenci z demencją, pacjenci głusi i z deficytami poznawczymi.
  5. Nastawienie na pomaganie - doradzanie.
  6. Umiejętność okazywania rozumienia i doprecyzowywania potrzeb wyrażonych i niewyrażonych.
  7. Prowadzenie rozmowy pytaniami.
  • Pytania rozpoczynające rozmowę.
  • Pytania facylitujące.
  • Pytania precyzujące.
  • Pytania podsumowujące.
  1. Słuchanie odpowiedzi a słuchanie – podstawowe różnice.
  2. Słuchanie informacji i parafrazowanie. Parafrazy proste i złożone.
  3. Słuchanie informacji o potrzebach i modyfikowanie zachowań zdrowotnych klientów szpitala.
  4. Przezwyciężanie własnych nastawień.
  5. Dostosowywanie się do współrozmówcy.
  6. Elementy NLP (Neurolingwistyczne Programowanie).
  7. Mój styl komunikacji – jak wpływa na budowanie kontaktu z pacjentem?
  8. Umiejętność podążania i dostrajania się do rozmówcy.
  9. Specyfika kontaktu z roszczeniową rodziną pacjenta.

Podczas szkolenia...

Zakres szkolenia obejmie elementy komunikacji interpersonalnej możliwe do wykorzystania i zaaplikowania do warunków pracy jednostki służby zdrowia. Szkolenie będzie prowadzone metodami warsztatowymi w oparciu o szukanie rozwiązań dostosowanych do sytuacji trudnych zgłaszanych przez uczestników Zostaną użyte metody angażujące ze szczególnym uwzględnieniem symulacji i scenek. Wykłady będą stanowiły nie więcej niż 15% objętości szkolenia.

 

 

Rozwijane kompetencje

Szkolenie umożliwi wsparcie procesu komunikowania się lekarzy i pielęgniarek zmierzając do zwiększenia satysfakcji pacjentów.