Kluczowe korzyści

Uczestnicy nabędą umiejętności zachowań asertywnych, które odróżnia się od zachowań agresywnych, manipulacyjnych czy uległych. Poznają swoje zachowania w takich sytuacjach zawodowych lub osobistych, które sprawiają im trudności. Nauczą się wykorzystywać techniki asertywne w różnych sytuacjach zawodowych i osobistych.

Program szkolenia

Co to jest asertywność:

  • Definicja i pojęcia asertywności
  • Różnicowanie zachowań asertywnych, agresywnych, uległych – diagnoza własnej postawy
  • Prawa asertywności – pięć zasad Fensterheima

Trening umiejętności asertywnych:

  • Asertywna zapowiedź sankcji
  • Zdarta płyta
  • FUKO – asertywna informacja zwrotna

Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych z krytyką, agresją i manipulacją:

  • Opanowanie emocji w sytuacjach konfliktowych
  • Nazwanie własnych interesów
  • Wykorzystanie technik zachowań asertywnych w rozwiązywaniu konfliktu

Budowanie własnego autorytetu:

  • Wyrażanie krytyki i jej przyjmowanie
  • Poszukiwanie krytyki
  • Asertywna umiejętność odmawiania

Autodiagnoza i plany wdrożenia:

  • Test sprawdzający praktyczne umiejętności asertywne
  • Planowanie wdrożenia umiejętności asertywnych we własnym życiu zawodowym
  • Scenariusze zachowań asertywnych w trudnych sytuacjach

Podczas szkolenia...

  • Poznasz sposoby zachowywań asertywnych
  • Dowiesz się, jak odróżniać asertywność od agresji, uległości lub manipulacji
  • Nauczysz się wykorzystywać techniki wywierania wpływu
  • Przećwiczysz sposoby odmawiania by zachować dobre relacje i jakość pracy
  • Nauczysz się budować swój własny autorytet i wyrażać konstruktywną krytykę
  • Wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie asertywnego prowadzenia trudnych rozmów

Rozwijane kompetencje

Komunikacja interpersonalna, radzenie sobie ze stresem, rozwiązywanie konfliktów, budowanie relacji, asertywność.