KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA I ASERTYWNOŚĆ
Kluczowe korzyści
Uczestnicy nabędą umiejętności zachowań asertywnych, które odróżnia się od zachowań agresywnych, manipulacyjnych czy uległych. Poznają swoje zachowania w takich sytuacjach zawodowych lub osobistych, które sprawiają im trudności. Nauczą się wykorzystywać techniki asertywne w różnych sytuacjach zawodowych i osobistych.
Program szkolenia
Co to jest asertywność:
- Definicja i pojęcia asertywności
- Różnicowanie zachowań asertywnych, agresywnych, uległych – diagnoza własnej postawy
- Prawa asertywności – pięć zasad Fensterheima
Trening umiejętności asertywnych:
- Asertywna zapowiedź sankcji
- Zdarta płyta
- FUKO – asertywna informacja zwrotna
Radzenie sobie w sytuacjach konfliktowych z krytyką, agresją i manipulacją:
- Opanowanie emocji w sytuacjach konfliktowych
- Nazwanie własnych interesów
- Wykorzystanie technik zachowań asertywnych w rozwiązywaniu konfliktu
Budowanie własnego autorytetu:
- Wyrażanie krytyki i jej przyjmowanie
- Poszukiwanie krytyki
- Asertywna umiejętność odmawiania
Autodiagnoza i plany wdrożenia:
- Test sprawdzający praktyczne umiejętności asertywne
- Planowanie wdrożenia umiejętności asertywnych we własnym życiu zawodowym
- Scenariusze zachowań asertywnych w trudnych sytuacjach
Podczas szkolenia...
- Poznasz sposoby zachowywań asertywnych
- Dowiesz się, jak odróżniać asertywność od agresji, uległości lub manipulacji
- Nauczysz się wykorzystywać techniki wywierania wpływu
- Przećwiczysz sposoby odmawiania by zachować dobre relacje i jakość pracy
- Nauczysz się budować swój własny autorytet i wyrażać konstruktywną krytykę
- Wzmocnisz swoje kompetencje w zakresie asertywnego prowadzenia trudnych rozmów
Rozwijane kompetencje
Komunikacja interpersonalna, radzenie sobie ze stresem, rozwiązywanie konfliktów, budowanie relacji, asertywność.