KOMPLEKSOWE ZARZĄDZANIE POLITYKĄ SZKOLENIOWĄ W ORGANIZACJI
Kluczowe korzyści
Szkolenie przygotowuje do sprawnego opracowywania polityki szkoleniowej w organizacji. Uczestnicy poprzez wiele przykładów oraz dzięki pracy własnej, gruntownie poznają zasady i metody planowania, realizacji i oceny efektywności szkoleń. Dodatkową korzyścią będzie zgłębienie tajników budowy polityki szkoleniowej opartej na kompetencjach zawodowych, które są aktualnie najlepszą metodą planowania i oceny skuteczności szkoleń.
Program szkolenia
Miejsce szkoleń w polityce personalnej firmy:
- Zrównoważona Karta Wyników (Balanced Scorecard)
- Model Greinera w planowaniu polityki szkoleniowej
- Związki programów szkoleniowych ze strategią rozwoju firmy
Model Kompetencji Zawodowych – wprowadzenie:
- Definicje kompetencji zawodowych.
- Sposoby pomiaru stopnia nabycia danej kompetencji.
- Zasady wprowadzania modelu kompetencji zawodowych w organizacji.
Wykorzystanie kompetencji zawodowych w zarządzaniu szkoleniami:
- Określanie potrzeb rozwojowych firmy
- Analizy potrzeb szkoleniowych i projektowanie szkoleń
- Oceny efektywności szkoleń
Model Kompetencji Zawodowych w rozwoju pracowników:
- Metodologia prowadzenia szkoleń a kompetencje
- Metodologie realizowania szkoleń
- Dopasowanie metodologii do celów organizacji i poziomu rozwoju pracowników
Ważne działania uzupełniające przy określaniu potrzeb szkoleniowych:
- Badanie przy użyciu Assessment/Development Center
- Dobór metod i narzędzi do określenia potrzeb szkoleniowych
- Analiza wyników badania potrzeb szkoleniowych
Ocena efektywności i rentowności:
- Szacowanie rentowności wybranych inwestycji szkoleniowej – model ROI Phillipsa
- Testy kompetencji
- Ocena efektywności szkoleń wg. Kirkpatricka
Organizacyjne wzmacnianie efektów szkoleń:
- Coaching menedżerski
- Zadania poszkoleniowe dla uczestników zajęć
- Procesowe podejście do rozwoju pracowników
Organizacja szkoleń:
- Planowanie projektów szkoleniowych
- Budżetowanie szkoleń
- Kwestie organizacyjne
Podczas szkolenia...
- Dowiesz się jak diagnozować i analizować potrzeby szkoleniowe w organizacji
- Nauczysz się realizować szkolenia zorientowane na rezultaty biznesowe
- Zdobędziesz wiedzę jak dobierać metodologię i oceniać efekty szkolenia
- Pozyskasz informacje jak opisywać procesy w firmie sprzyjające i utrudniające wprowadzenie polityki szkoleniowej opartej na osiąganiu rezultatów
- Nauczysz się wypracowywać rozwiązania wspierające politykę szkoleń zorientowanych na rezultaty?
Rozwijane kompetencje
Wiedza zawodowa, planowanie, budowanie sprawnej organizacji, myślenie strategiczne.