Kluczowe korzyści

Szkolenie przygotowuje do sprawnego opracowywania polityki szkoleniowej w organizacji. Uczestnicy poprzez wiele przykładów oraz dzięki pracy własnej, gruntownie poznają zasady i metody planowania, realizacji i oceny efektywności szkoleń. Dodatkową korzyścią będzie zgłębienie tajników budowy polityki szkoleniowej opartej na kompetencjach zawodowych, które są aktualnie najlepszą metodą planowania i oceny skuteczności szkoleń.

Program szkolenia

Miejsce szkoleń w polityce personalnej firmy:

  • Zrównoważona Karta Wyników (Balanced Scorecard)
  • Model Greinera w planowaniu polityki szkoleniowej
  • Związki programów szkoleniowych ze strategią rozwoju firmy

Model Kompetencji Zawodowych – wprowadzenie:

  • Definicje kompetencji zawodowych.
  • Sposoby pomiaru stopnia nabycia danej kompetencji.
  • Zasady wprowadzania modelu kompetencji zawodowych w organizacji.

Wykorzystanie kompetencji zawodowych w zarządzaniu szkoleniami:

  • Określanie potrzeb rozwojowych firmy
  • Analizy potrzeb szkoleniowych i projektowanie szkoleń
  • Oceny efektywności szkoleń

Model Kompetencji Zawodowych w rozwoju pracowników:

  • Metodologia prowadzenia szkoleń a kompetencje
  • Metodologie realizowania szkoleń
  • Dopasowanie metodologii do celów organizacji i poziomu rozwoju pracowników

Ważne działania uzupełniające przy określaniu potrzeb szkoleniowych:

  • Badanie przy użyciu Assessment/Development Center
  • Dobór metod i narzędzi do określenia potrzeb szkoleniowych
  • Analiza wyników badania potrzeb szkoleniowych

Ocena efektywności i rentowności:

  • Szacowanie rentowności wybranych inwestycji szkoleniowej – model ROI Phillipsa
  • Testy kompetencji
  • Ocena efektywności szkoleń wg. Kirkpatricka

Organizacyjne wzmacnianie efektów szkoleń:

  • Coaching menedżerski
  • Zadania poszkoleniowe dla uczestników zajęć
  • Procesowe podejście do rozwoju pracowników

Organizacja szkoleń:

  • Planowanie projektów szkoleniowych
  • Budżetowanie szkoleń
  • Kwestie organizacyjne

Podczas szkolenia...

  • Dowiesz się jak diagnozować i analizować potrzeby szkoleniowe w organizacji
  • Nauczysz się realizować szkolenia zorientowane na rezultaty biznesowe
  • Zdobędziesz wiedzę jak dobierać metodologię i oceniać efekty szkolenia
  • Pozyskasz informacje jak opisywać procesy w firmie sprzyjające i utrudniające wprowadzenie polityki szkoleniowej opartej na osiąganiu rezultatów
  • Nauczysz się wypracowywać rozwiązania wspierające politykę szkoleń zorientowanych na rezultaty?

Rozwijane kompetencje

Wiedza zawodowa, planowanie, budowanie sprawnej organizacji, myślenie strategiczne.