Kluczowe korzyści

Efektem warsztatu będzie raport opisujący organizację postrzeganą oczami uczestników spotkania. W nim pojawią się wnioski oraz rekomendacje dalszych działań mających usprawnić działanie organizacji w omawianych zakresach. Raport zawiera:

  • Charakterystykę niezbędnych działań rozwojowych w obszarze ZZL
  • Priorytety
  • Wskaźniki efektywności wyróżnionych działań
  • Spodziewane efekty.

Raport ten stanowi podstawę dla podjęcia decyzji dotyczącej tego, jakie działania rozwojowe w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi będą realizowane w perspektywie krótko i długoterminowej.

Program szkolenia

Weryfikacja głównych celów biznesowych w odniesieniu do misji, wizji i strategii organizacji:

  • Identyfikacja kluczowych czynników sukcesu z perspektywy organizacji
  • Identyfikacja kluczowych czynników sukcesu z perspektywy poszczególnych obszarów biznesowych
  • Porównanie kluczowych czynników sukcesu z wartościami organizacji.

Stan obecny versus stan pożądany w zakresie efektywności wykorzystania zasobów ludzkich:

  • Identyfikacja obszarów rozwojowych
  • Określenie obszarów do rozwoju
  • Określenie zakresu pożądanych zmian.

Analiza przyczyn rozbieżności pomiędzy stanem obecnym a pożądanym:

  • Zasoby i procesy biznesowe
  • Informacje i kompetencje
  • Motywacja i jakość życia w organizacji (wellness).

Realizacja działań w zakresie HPI:

  • Określenie możliwych działań rozwojowych
  • Weryfikacja zbieżności z kluczowymi wartościami i celami biznesowymi organizacji
  • Wybór optymalnych rozwiązań – technika grupy nominalnej.

Plan działań rozwojowych oraz sposoby realizacji i kontroli (wg zasady SMART):

  • Precyzyjne zdefiniowanie zakresu działań
  • Zaangażowane osoby
  • Zakładane rezultaty, mierniki sukcesu oraz terminy realizacji.

Podczas szkolenia...

  • Przećwiczysz jak określać potrzeby rozwojowe oraz planować działania w obszarze zasobów firmy
  • Poznasz jak określać potrzeby rozwojowe oraz planować działania w obszarze struktury i procesów zachodzących w organizacji
  • Dowiesz się jak określać potrzeby rozwojowe oraz planować działania w obszarze funkcjonowania informacji w firmie
  • Nauczysz się jak określać potrzeby rozwojowe oraz planować działania w zakresie kompetencji
  • Dowiesz się jak określać potrzeby rozwojowe oraz planować działania w obszarze funkcjonowania działań motywacyjnych
  • Rozwiniesz umiejętności określania potrzeby rozwojowe oraz planować działania w obszarze funkcjonowania jakości życia w organizacji

Rozwijane kompetencje

Planowanie, otwartość na zmiany, elastyczność, budowanie efektywnej organizacji, rozwój pracowników.