HUMAN PERFORMANCE IMPROVEMENT (HPI)
Kluczowe korzyści
Efektem warsztatu będzie raport opisujący organizację postrzeganą oczami uczestników spotkania. W nim pojawią się wnioski oraz rekomendacje dalszych działań mających usprawnić działanie organizacji w omawianych zakresach. Raport zawiera:
- Charakterystykę niezbędnych działań rozwojowych w obszarze ZZL
- Priorytety
- Wskaźniki efektywności wyróżnionych działań
- Spodziewane efekty.
Raport ten stanowi podstawę dla podjęcia decyzji dotyczącej tego, jakie działania rozwojowe w obszarze zarządzania zasobami ludzkimi będą realizowane w perspektywie krótko i długoterminowej.
Program szkolenia
Weryfikacja głównych celów biznesowych w odniesieniu do misji, wizji i strategii organizacji:
- Identyfikacja kluczowych czynników sukcesu z perspektywy organizacji
- Identyfikacja kluczowych czynników sukcesu z perspektywy poszczególnych obszarów biznesowych
- Porównanie kluczowych czynników sukcesu z wartościami organizacji.
Stan obecny versus stan pożądany w zakresie efektywności wykorzystania zasobów ludzkich:
- Identyfikacja obszarów rozwojowych
- Określenie obszarów do rozwoju
- Określenie zakresu pożądanych zmian.
Analiza przyczyn rozbieżności pomiędzy stanem obecnym a pożądanym:
- Zasoby i procesy biznesowe
- Informacje i kompetencje
- Motywacja i jakość życia w organizacji (wellness).
Realizacja działań w zakresie HPI:
- Określenie możliwych działań rozwojowych
- Weryfikacja zbieżności z kluczowymi wartościami i celami biznesowymi organizacji
- Wybór optymalnych rozwiązań – technika grupy nominalnej.
Plan działań rozwojowych oraz sposoby realizacji i kontroli (wg zasady SMART):
- Precyzyjne zdefiniowanie zakresu działań
- Zaangażowane osoby
- Zakładane rezultaty, mierniki sukcesu oraz terminy realizacji.
Podczas szkolenia...
- Przećwiczysz jak określać potrzeby rozwojowe oraz planować działania w obszarze zasobów firmy
- Poznasz jak określać potrzeby rozwojowe oraz planować działania w obszarze struktury i procesów zachodzących w organizacji
- Dowiesz się jak określać potrzeby rozwojowe oraz planować działania w obszarze funkcjonowania informacji w firmie
- Nauczysz się jak określać potrzeby rozwojowe oraz planować działania w zakresie kompetencji
- Dowiesz się jak określać potrzeby rozwojowe oraz planować działania w obszarze funkcjonowania działań motywacyjnych
- Rozwiniesz umiejętności określania potrzeby rozwojowe oraz planować działania w obszarze funkcjonowania jakości życia w organizacji
Rozwijane kompetencje
Planowanie, otwartość na zmiany, elastyczność, budowanie efektywnej organizacji, rozwój pracowników.