Kluczowe korzyści

Redukcja kosztów błędów procesu wyłapywanych na zasadzie działań prewencyjnych. Precyzyjne określenie wymagań, co do standardów w procesie i ich przestrzegania. Nabycie umiejętności pracy z narzędziem prewencyjnym stosowanym, jako standard w procesach PPAP i APQP.

Program szkolenia

  • Klient, produkt, usługa i proces
  • FMEA konstrukcji/procesu –podstawowe pojęcia
  • Przygotowanie i przebieg FMEA
  • Wymagania klienta i ich spełnianie VOC/CTQ
  • Dekompozycja funkcjonalna
  • Wymagania klienta wewnętrznego i końcowego
  • Podstawy prawdopodobieństwa
  • Symulacja FMEA procesu
  • Mapowanie przebiegu procesu
  • Mapowanie składowych procesu za pomocą diagramu Ishikawy
  • Źródła danych do analizy FMEA
  • Potencjalne problemy i ich definiowanie
  • Wykrywalność problemów
  • Kalkulacja priorytetu ryzyka
  • Działania po analizie
  • Narzędzia i metody wspomagające FMEA konstrukcji
  • Rewizja FMEA zamknięcie działań

Podczas szkolenia...

  • Nauczysz się mapować proces za pomocą map procesu i opisać go przy użyciu diagramu Ishikawy
  • Dowiesz się, jak dokonać prioryteryzacji cech usługi lub produktu z punktu widzenia klienta
  • Poznasz metody badania prawdopodobieństwa wystąpienia problemu i jego wykrycia
  • Dowiesz się, jak dokonać analizy ryzyka wystąpienia problemu
  • Nauczysz się, ajk prowadzić działania ukierunkowane na redukcją wystąpienia błędu
  • Przećwiczysz pracę z FMEA jako standardowym narzędziem monitorowania jakości w procesie

Rozwijane kompetencje

Podnoszenie kwalifikacji w dziedzinie zarządzania jakością, umiejętność pracy z ryzykiem, poznawanie procesu na podstawie danych i ich zmienności.