
FMEA PROCESU
Kluczowe korzyści
Redukcja kosztów błędów procesu wyłapywanych na zasadzie działań prewencyjnych. Precyzyjne określenie wymagań, co do standardów w procesie i ich przestrzegania. Nabycie umiejętności pracy z narzędziem prewencyjnym stosowanym, jako standard w procesach PPAP i APQP.
Program szkolenia
- Klient, produkt, usługa i proces
- FMEA konstrukcji/procesu –podstawowe pojęcia
- Przygotowanie i przebieg FMEA
- Wymagania klienta i ich spełnianie VOC/CTQ
- Dekompozycja funkcjonalna
- Wymagania klienta wewnętrznego i końcowego
- Podstawy prawdopodobieństwa
- Symulacja FMEA procesu
- Mapowanie przebiegu procesu
- Mapowanie składowych procesu za pomocą diagramu Ishikawy
- Źródła danych do analizy FMEA
- Potencjalne problemy i ich definiowanie
- Wykrywalność problemów
- Kalkulacja priorytetu ryzyka
- Działania po analizie
- Narzędzia i metody wspomagające FMEA konstrukcji
- Rewizja FMEA zamknięcie działań
Podczas szkolenia...
- Nauczysz się mapować proces za pomocą map procesu i opisać go przy użyciu diagramu Ishikawy
- Dowiesz się, jak dokonać prioryteryzacji cech usługi lub produktu z punktu widzenia klienta
- Poznasz metody badania prawdopodobieństwa wystąpienia problemu i jego wykrycia
- Dowiesz się, jak dokonać analizy ryzyka wystąpienia problemu
- Nauczysz się, ajk prowadzić działania ukierunkowane na redukcją wystąpienia błędu
- Przećwiczysz pracę z FMEA jako standardowym narzędziem monitorowania jakości w procesie
Rozwijane kompetencje
Podnoszenie kwalifikacji w dziedzinie zarządzania jakością, umiejętność pracy z ryzykiem, poznawanie procesu na podstawie danych i ich zmienności.