Kluczowe korzyści

Zasadniczą korzyścią jest wykształcenie umiejętności budowania relacji z klientem z uwzględnieniem jego potrzeb na bazie profesjonalnej sprzedaży przez telefon. U uczestników kształtowane jest również pozytywne nastawienie, prezentacja siebie i firmy, radzenie sobie z obiekcjami oraz z trudnymi klientami. Poza tym rozwijana jest umiejętność przyjmowania rozmów telefonicznych.

Program szkolenia

Komunikacja werbalna w rozmowie telefonicznej:

  • Czym się różni rozmowa telefoniczna od rozmowy „w cztery oczy”?
  • Aktywne słuchanie podczas rozmowy telefonicznej
  • Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych

Komunikacja niewerbalna w rozmowie telefonicznej:

  • Charakterystyka niewerbalnych zasad rozmowy przez telefon
  • Modulacja głosu, tempo mówienia, głośność mówienia
  • Znaczenie pauz i ciszy w rozmowie

Co należy zrobić przed podniesieniem słuchawki:

  • Przygotowanie się do rozmowy telefonicznej
  • Rozmowy przychodzące i wychodzące
  • Pisanie skryptów rozmów

Model rozmowy przez telefon:

  • Powitanie, przedstawienie się
  • Przyjmowanie informacji i analiza potrzeb
  • Prezentacja, zalecenia, zamknięcie

Rozmowy z trudnymi klientami:

  • Radzenie sobie z obiekcjami klientów
  • Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientem
  • Techniki asertywności

Podczas szkolenia...

  • Rozwiniesz kompetencje w zakresie przyjmowania i inicjowania rozmowy przez telefon
  • Nauczysz się rozpoznawać potrzeby klienta
  • Wzmocnisz umiejętności w zakresie nawiązywania i utrzymywania kontaktów z klientami
  • Poznasz metody radzenia sobie z trudnymi klientami
  • Udoskonalisz przełamywanie trudnych momentów w procesie handlowym przez telefon
  • Dowiesz się, jak rozpatrywać reklamację i zastrzeżenia klienta

Rozwijane kompetencje

Budowanie relacji, komunikatywność, orientacja na klienta, obsługa klienta, wywieranie wpływu.