EFEKTYWNY TELEMARKETER / KONSULTANT TELEFONICZNY
Kluczowe korzyści
Zasadniczą korzyścią jest wykształcenie umiejętności budowania relacji z klientem z uwzględnieniem jego potrzeb na bazie profesjonalnej sprzedaży przez telefon. U uczestników kształtowane jest również pozytywne nastawienie, prezentacja siebie i firmy, radzenie sobie z obiekcjami oraz z trudnymi klientami. Poza tym rozwijana jest umiejętność przyjmowania rozmów telefonicznych.
Program szkolenia
Komunikacja werbalna w rozmowie telefonicznej:
- Czym się różni rozmowa telefoniczna od rozmowy „w cztery oczy”?
- Aktywne słuchanie podczas rozmowy telefonicznej
- Zasady prowadzenia rozmów telefonicznych
Komunikacja niewerbalna w rozmowie telefonicznej:
- Charakterystyka niewerbalnych zasad rozmowy przez telefon
- Modulacja głosu, tempo mówienia, głośność mówienia
- Znaczenie pauz i ciszy w rozmowie
Co należy zrobić przed podniesieniem słuchawki:
- Przygotowanie się do rozmowy telefonicznej
- Rozmowy przychodzące i wychodzące
- Pisanie skryptów rozmów
Model rozmowy przez telefon:
- Powitanie, przedstawienie się
- Przyjmowanie informacji i analiza potrzeb
- Prezentacja, zalecenia, zamknięcie
Rozmowy z trudnymi klientami:
- Radzenie sobie z obiekcjami klientów
- Radzenie sobie w trudnych sytuacjach z klientem
- Techniki asertywności
Podczas szkolenia...
- Rozwiniesz kompetencje w zakresie przyjmowania i inicjowania rozmowy przez telefon
- Nauczysz się rozpoznawać potrzeby klienta
- Wzmocnisz umiejętności w zakresie nawiązywania i utrzymywania kontaktów z klientami
- Poznasz metody radzenia sobie z trudnymi klientami
- Udoskonalisz przełamywanie trudnych momentów w procesie handlowym przez telefon
- Dowiesz się, jak rozpatrywać reklamację i zastrzeżenia klienta
Rozwijane kompetencje
Budowanie relacji, komunikatywność, orientacja na klienta, obsługa klienta, wywieranie wpływu.