Kluczowe korzyści

Uczestnicy nabędą umiejętności niezbędne do pełnienia roli kierownika projektu w zakresie funkcji kierowniczych niezbędnych do organizowania pracy projektowej, poznają metody wzmacniania pozytywnych cech lidera i członków zespołu projektowego. Nauczą się wzmacniać i budować własny autorytet oraz umiejętnie kontrolować i oceniać pracę zespołu.

Program szkolenia

Kierownik czy Lider:

  • Definiowanie roli lidera versus kierownika projektu
  • Przywództwo w procesie zarządzania projektami
  • Podstawowe zadania lidera – jak stworzyć wizję, która zarazi innych

Autorytet kierownika projektu:

  • Źródła autorytetu: władza formalna, władza oparta o kompetencje
  • Mocne strony w budowanie autorytetu Kierownika Projektu
  • Złodzieje autorytetu

Kierownik Projektu, jako osoba kierująca ludźmi:

  • Planowanie i zarządzanie czasem pracy zespołu
  • Podział i kontrola zadań członków zespołu
  • Motywowanie i delegowanie zadań

Ocena pracy członków zespołu projektowego:

  • Indywidualna informacja zwrotna jako bieżąca ocena pracy
  • Okresowa ocena pracy członków zespołu projektowego
  • Jak motywować podczas rozmów oceniających

Trudne sytuacje w praktyce Kierownika Projektu:

  • Prowadzenie trudnych spotkań
  • Przeprowadzanie trudnych rozmów indywidualnych
  • Wykorzystanie technik zachowań asertywnych w budowaniu relacji z zespołem

Podczas szkolenia...

  • Rozwiniesz kompetencje w zakresie kierowania zespołem projektowym
  • Nauczysz się jak planować i organizować pracę, rozdzielać zadania i odpowiedzialność
  • Dowiesz się jak wykorzystać potencjał zespołu projektowego
  • Zdobędziesz wiedzę jak motywować członków zespołu projektowego oraz jak delegować zadania
  • Zdobędziesz wiedzę jak kontrolować pracę zespołu projektowego

Rozwijane kompetencje

Planowanie, organizacja pracy, delegowanie, motywowanie, ocenianie, odwaga kierownicza i współpraca w zespole.