BUDOWANIE RELACJI W KONTAKTACH BIZNESOWYCH
Kluczowe korzyści
Uczestnicy nabędą umiejętności rozwoju efektywnej współpracy opartej na skutecznym przepływie informacji oraz wykorzystywaniu indywidualnych doświadczeń do rozwiązywania wspólnych problemów przy jednoczesnym zachowaniu relacji opartych na wzajemnym szacunku.
Program szkolenia
Budowanie świadomej percepcji:
- Komunikacyjny model von Thun’a
- Aktywne słuchanie i poszukiwanie faktów
- Otwarte komunikowanie własnych opinii i potrzeb – okno Joharego
Kreowanie pozytywnych nastawień:
- Rozpoznawanie potrzeb innych i odpowiadanie na nie
- Identyfikacja własnych postaw wobec innych – analiza transakcyjna
- Wpływ nastawień i przekonań na jakość budowanych relacji
Informacja zwrotna w komunikacji wewnętrznej:
- Rola pozytywnej informacji zwrotnej
- Konstruktywna informacja zwrotna
- Efektywne wykorzystanie informacji zwrotnej do własnego rozwoju.
Metody rozwoju w budowaniu relacji:
- Peer to peer coaching oraz intermentoring
- Powielanie dobrych praktyk
- Szanowanie cudzej indywidualności
Konflikt i jego natura:
- Definicja i rodzaje konfliktów
- Pozytywna funkcja konfliktu
- Koło konfliktu
Emocje w budowaniu relacji:
- Identyfikacja własnych emocji oraz emocji rozmówcy
- Radzenie sobie z trudnymi emocjami
- Egzekwowanie zobowiązań
Podczas szkolenia...
- Dowiesz się, jak zadawać pytania służące pozyskaniu wszystkich istotnych informacji
- Przećwiczysz jasne i zwięzłe przekazywanie informacji
- Udoskonalisz komunikowanie własnych potrzeby
- Rozwiniesz kompetencje o uwzględnianie sytuacji i punktu widzenia rozmówcy
- Nauczysz się udzielać konstruktywnej informacji zwrotnej i egzekwować zobowiązania
- Wzmocnisz kompetencje w zakresie budowania relacji opartych na wzajemnym szacunku
- Nauczysz się radzić sobie z trudnymi emocjami własnymi i rozmówcy
Rozwijane kompetencje
Komunikatywność, budowanie relacji, inteligencja emocjonalna, współpraca w zespole, rozwiązywanie problemów, rozwiązywanie konfliktów.