Kluczowe korzyści

Uczestnicy szkolenia rozwiną kompetencje w zakresie prowadzenia prezentacji, wywierania pozytywnego pierwszego wrażenia, radzenia sobie w trudnych sytuacjach oraz wywierania wpływu na audytorium.

Program szkolenia

Praca z informacją (w trakcie wystąpień i w trakcie spotkań):

  • Komunikaty niewerbalne a werbalne
  • Blokady informacyjne
  • Niezręczne pytania, jak je rozpoznawać, jak odpowiadać?

Wybrane elementy prowadzenia wystąpień i spotkań:

  • Metody zbierania i porządkowania informacji
  • Zasady prowadzenia „burzy mózgów”
  • Podsumowywanie i wyciąganie wniosków

Zachowania podczas prezentacji – praktyka:

  • Trudne sytuacje
  • Sztuka utrzymywania i wzbudzania zainteresowania słuchaczy
  • Błędy popełniane podczas prezentacji

Elementy psychologii społecznej:

  • Efekt pierwszeństwa i świeżości
  • Konformizm i autorytet
  • Efekt aureoli i diabelskich rogów

Zasadnicze elementy przygotowania wystąpienia:

  • Wyznaczanie celu i precyzowanie wagi przekazywanych treści
  • Jaki charakter ma mieć moja prezentacja?
  • Określenie swojej roli, czyli kim jestem i kogo reprezentuję?

Segmentacja odbiorców – czyli kim jest moja publiczność:

  • Praca z dużym i z małym audytorium
  • Trudni uczestnicy
  • Style myślenia

Struktura wystąpienia/zebrania:

  • Planowanie i przygotowanie wstępu
  • Rozwinięcie
  • Zakończenie

Podczas szkolenia...

  • Nauczysz się korzystać z zasad profesjonalnej prezentacji
  • Poznasz zasady i metody radzenia sobie w trudnych sytuacjach
  • Dowiesz się, jak radzić sobie z trudnymi uczestnikami podczas prowadzenia spotkań i prezentacji
  • Nauczysz się wykorzystywać swoje atuty w celu podniesienia poziomu atrakcyjności i fachowości prezentacji
  • Udoskonalisz swoje kompetencje w zakresie stosowania metod wywierania wpływu na audytorium

Rozwijane kompetencje

Autoprezentacja, budowanie relacji z innymi, komunikatywność, otwartość na innych, prowadzenie prezentacji, wywieranie wpływu.