Kluczowe korzyści

Nauczenie się zasad zachowania w różnych środowiskach biznesowych zgodnie z biznesową etykietą, zwykle prowadzi do zwiększenia efektywności negocjacyjnej, komunikacyjnej czy prezentacyjnej. Umiejętność odpowiedniego zachowania w sytuacji negocjacji, spotykania nowych osób tworzy wizerunek profesjonalisty. Savoir vivre prowadzi z jednej strony do zwiększenia naszej siły jako partnera, z drugiej zaś buduje pożądaną markę osobistą.

Program szkolenia

Rozpoczynanie spotkań i prezentacji – budowanie pozytywnego wizerunku:

  • Pierwsze wrażenie i sposoby budowania pozytywnego pierwszego wrażenia
  • Procedury powitalne (zasady i wyjątki, kryteria i honory)
  • Wizytówki – jak i kiedy je podawać
  • Jak zapamiętać imiona i nazwiska, kiedy przechodzić na “Ty”?
  • Jak stosować tytuły?
  • Znaczenie i rola mowy ciała, intonacji głosu i kontaktu wzrokowego
  • Kim jest Gość honorowy i jak go przyjąć?
  • Co robić z kłopotliwym gościem?
  • Jak poradzić sobie z osobą, która nie ma poczucia czasu?

Elegancka komunikacja:

  • Dyskutowanie: zaczynanie dyskusji, zasady dyskusji
  • Co robić w przypadku wpadek i niezręczności własnych i rozmówców?
  • Jak słuchać innych, aby zrozumieć i jak mówić, aby być słuchanym?
  • Rozmowy w różnych kontekstach: z pracownikiem, klientem, przełożonym, klientem
  • Zasady hojności społecznej – jak zdobyć zaufanie, sympatię i zainteresowanie?
  • Błędy w rozmowie, komplementy – udzielanie i przyjmowanie, techniki ingracjacji
  • Savoir vivre w rozmowie telefonicznej

E-mailowy savoir vivre:

  • Jakie są zasady prowadzenia korespondencji elektronicznej pisania e-maili?
  • Odpowiadania, wysyłania do wielu odbiorców
  • Jakie są najczęstsze błędy w prowadzeniu korespondencji elektronicznej?

Budowanie wizerunku osobistego, wiarygodnego partnera biznesowego:

  • Jak się ubrać – najważniejsze zasady, co wolno, czego nie wypada?
  • Dostosowanie ubioru do własnego stylu, typu urody
  • Co to znaczy odpowiedni ubiór?
  • Gestykulacja i jej znaczenie w komunikacji i savoir vivre
  • Jakich gestów unikać?
  • Język ciała demaskuje myśli
  • Sposób siedzenie, siadania, poruszania się na siedząco

Zasady ustępowania i zajmowania miejsc w sytuacjach biznesowych:

  • Kto jest ważniejszy, kto pierwszy komu się przedstawia, przepuszcza w drzwiach?
  • Zajmowanie miejsc na spotkaniach, przyjęciach, w samochodzie

Przebieg spotkań:

  • Spotkania na stojąco
  • Spotkania przy stole
  • Spotkania poza biurem, firmą – seminaria, konferencje, szkolenia
  • Spotkania w restauracji i lokalach (menu, sposób płacenia)
  • Rodzaje przyjęć i poczęstunków
  • Dozwolone upominki

Kultura przy stole, w trakcie posiłku:

  • Eleganckie spożywanie posiłków, błędy jakich się wystrzegać
  • Co do czego służy, w jakiej kolejności, jak wygląda układ stołu z zastawą?
  • Jak przeprowadzić poczęstunek w biurze?
  • Sytuacje kłopotliwe, trudne, niezręczne
  • Jak rozmawiać przy stole?
  • Jak radzić sobie z nieznanymi potrawami?
  • Sztućce rzadko spotykane – prezentacja oraz omówienie ich budowy i przeznaczenia; mowa sztućców – czyli jak odczytywać kody?
  • Kultura picia, eleganckie wznoszenie toastów
  • Trunki

Podczas szkolenia...

  • Dowiesz się, jakie są zasady etykiety w biznesie oraz jakie jest znaczenie etykiety w biznesie
  • Poznasz sposoby zwiększania efektywności zawodowej, budowania marki osobistej korzystając z etykiety biznesowej
  • Udoskonalisz kompetencje w zakresie wywierania pozytywnego wrażenia na innych
  • Nauczysz się zachowywać w różnych sytuacjach w taki sposób, aby zawsze pozytywnie się w nich odnaleźć

Rozwijane kompetencje

Autoprezentacja, komunikatywność, negocjowanie, wywieranie pozytywnego wrażenia na innych, obycie w różnych środowiskach biznesowych.

Termin szkolenia

Data rozpoczęciaData zakończeniaIlość dniMiejsceCena nettoFormularz
08-03-201809-03-20182Sopot lub Warszawa1290 złonline pobierz