Kluczowe korzyści

Uczestnicy szkolenia zostaną zapoznani z problematyką oraz dynamiką sytuacji konfliktowych. Zostaną omówione role oraz pozycje najczęściej zajmowane przez uczestników konfliktu, elementy asertywności, czyli radzenia sobie z presją i manipulacją, jak i techniki służące umiejętnemu rozwiązywaniu konfliktów.

Program szkolenia

Czym jest konflikt:

  • Definicje konfliktu
  • Rodzaje konfliktów
  • Konflikt i jego znaczenie w organizacji

Wprowadzenie do problematyki konfliktów:

  • Obszary konfliktów w życiu zawodowym
  • Postawy wobec konfliktów
  • Podstawowe strategie rozbrajania konfliktów

Pozycja w konflikcie:

  • Diagnoza stopnia zaangażowania w konflikt
  • Przyjmowanie roli w konflikcie (mediacja, konfrontacja, arbitraż)
  • Analiza korzyści i zagrożeń wynikających z przyjęcia konkretnych strategii rozwiązywania konfliktu

Umiejętności rozwiązywania konfliktów:

  • Przygotowanie do rozwiązania konfliktu
  • Techniki diagnozy interesów i formułowania problemów negocjacyjnych
  • Poszukiwanie rozwiązań

Rozluźnianie barykad – strategie przełamywania niechęci drugiej strony:

  • Radzenie sobie z presją i manipulacją
  • Korzystanie z informacji zwrotnych
  • Asertywność w rozwiązywaniu konfliktów

Podczas szkolenia...

  • Nauczysz się rozpoznawać rodzaje konfliktów
  • Rozwiniesz kompetencje w zakresie komunikowania się podczas konfliktu
  • Poznasz sposoby diagnozowania przyczyn konfliktów
  • Nauczysz się identyfikować style rozwiązywania konfliktów
  • Dowiesz się, jak poszukiwać rozwiązań konfliktów

Rozwijane kompetencje

Rozwiązywanie konfliktów, wywieranie wpływu, komunikatywność, podejmowanie decyzji, asertywność.

Termin szkolenia

Data rozpoczęciaData zakończeniaIlość dniMiejsceCena nettoFormularz
20-11-201721-11-20172Sopot lub Warszawa1290 złonline pobierz